QR Code Marketing
Ze duiken steeds vaker op in het straatbeeld: QR Codes. Meer en meer bedrijven zien het nut in
van de zwart-wit geblokte 2D barcodes en gebruiken deze, als onderdeel van marketingcampagnes,
in advertenties, op affiches, etiketten, visitekaartjes, etc. Bedrijven kunnen zelf bepalen welke
boodschap zij in de QR Code ‘stoppen’ en naar welke site zij de consument willen leiden. Iedereen
kan dus zijn eigen uniek invulling geven aan de code.
QR staat voor Quick Response en dit geeft ook meteen de waarde van deze codes aan. De consument
kan meteen actie ondernemen en wordt dus actief betrokken bij de boodschap die u als bedrijf wilt
overbrengen. Het integreren van QR Codes in de marketing van een bedrijf, geeft een extra dimensie
aan een advertentie.
QR Codes zijn eenvoudig te scannen met een zogeheten QR Code reader. Deze zijn als app op elke
smartphone te downloaden. De consument dient dus in het bezit te zijn van een smartphone om de
boodschap van de code te kunnen lezen.
QR Codes zijn helemaal van nu en bereiken, gezien de nog immer groeiende populariteit van de
smartphone, een groot publiek. Vanuit de ‘echte’ offline wereld trekt u de consument de online
wereld van uw bedrijf in. Andere pluspunten van het gebruik van QR Codes is dat ze aandacht
trekken en weinig ruimte innemen. QR Codes zijn dus een zeer aantrekkelijke en makkelijke manier
om ingezet te worden als onderdeel van een marketingcampagne.
Breng offline en online bij elkaar en laat de consument uw boodschap actief beleven.